Experts in het onderwijs delen hun visie op adaptief leren.
De ontwikkelingen op het gebied van adaptief leren gaan razendsnel. In de komende jaren zien we dan ook dat adaptieve leermiddelen op basis van kunstmatige intelligentie het onderwijs op vele opwindende manieren zullen transformeren. Experts uit de onderwijssector zien een veelbelovende toekomst voor zich op het gebied van adaptief, interactief en gepersonaliseerd leren en de implementatie van ed-tech – leermiddelen die in het beroeps- en hoger onderwijs voor een betere leerervaring zorgen. In dit blogartikel delen verschillende experts hun visies op hoe adaptief leren de toekomst van het onderwijs zal vormgeven.
Leren leren – Shantanu Sinha, hoofd van Google for Education
Volgens Shantanu Sinha, hoofd van Google for Education, “bestaat het concept van adaptief leren al tientallen jaren. Het verwijst naar een vorm van leren waarbij studenten aangepaste middelen en activiteiten krijgen die aan hun unieke leerbehoeften voldoen. Wat nieuw is, is het daarop toepassen van recente AI-ontwikkelingen, wat allerlei nieuwe toepassingen mogelijk maakt waardoor we de toekomst van school kunnen omzetten in een persoonlijke leerervaring.” Sinha legt uit dat het door de directe feedback die studenten door adaptief leren krijgen net lijkt alsof je je eigen privéleraar hebt – iemand die je persoonlijke aandacht geeft, je aanmoedigt en je vertelt of je op de goede weg bent. Dit toont aan dat het de motivatie en betrokkenheid van studenten aanzienlijk verbetert en hun vermogen om nieuwe dingen te leren optimaliseert.
Ondersteuning van de schaal en groei van tutoring – Krista Marks, Chief Product Officer, Saga