Rijke onderwijsomgeving met steeds meer mogelijkheden
Jan Dirks
docent Business Studies en onderwijsontwikkelaar, Hogeschool Inholland
“In de docentenomgeving kun je de prestaties van studenten monitoren en heb je toegang tot samenvattingen per hoofdstuk. Maar als je ook de studentenomgeving – via een aparte browser – openzet, dan zie je alles wat de studenten ter beschikking wordt gesteld. Die omgeving is veel rijker, met de geselecteerde hoofdstukken per boek en al het oefenmateriaal: opgaven en filmpjes van Noordhoff.
“Met dit materiaal kunnen studenten oefentoetsen maken en zien wat ze goed of minder goed hebben gedaan. En dat is belangrijk, want met de vakken die ik geef, zoals finance, gaat het niet alleen om inzicht maar ook om vaardigheid, het oplossen van vraagstukken.”
Losse hoofdstukken selecteren
“Natuurlijk heb ik een paar kanttekeningen. Je kunt in het programma losse hoofdstukken uit boeken selecteren. Dat is fijn, want dat scheelt in de kosten. Maar ik zou het nog beter vinden als dat ook op paragraafniveau kon. Verder ontstaan er in ons vakgebied continu nieuwe profielen en nieuwe leerbehoeftes, naar aanleiding van actuele ontwikkelingen. Daar kan een uitgever niet tegenop schrijven. Natuurlijk speelt hier ook het kostenaspect mee, maar ik weet dat ze ermee bezig zijn.”
Zelf materiaal toegevoegd
“Ten slotte hebben wij als hogeschool zelf materiaal aan studiemeister toegevoegd. Ook dat is mogelijk. In ons LMS Moodle willen we voor elke lessenreeks de learning wave opnemen. Dit heeft ons doen besluiten om in onze Moodle-omgeving een verwijzing naar studiemeister op te nemen.”
Om je goed te kunnen helpen hebben we de volgende gegevens nodig:
Om je goed te kunnen helpen hebben we de volgende gegevens nodig:
Om je goed te kunnen helpen hebben we de volgende gegevens nodig:
Om je goed te kunnen helpen hebben we de volgende gegevens nodig: