"Op het dashboard zag ik dat studenten structureler aan het werk waren dan andere jaren."
Erwin Tuin
Docent Externe Verslaggeving & coördinator opleiding Accountancy – InHolland Alkmaar
“Meer tijd voor verdiepingsstof.”
“Sinds we werken met studiemeister maken mijn studenten hun opgaven digitaal. Daardoor kan ik nu monitoren wie wat doet en daar feedback op geven. Als ze voor mijn vak een cijfer willen krijgen, moeten ze tachtig procent van de opdrachten gemaakt hebben.”
Aan het woord is Erwin Tuin, docent Externe Verslaggeving en coördinator van de opleiding Accountancy aan de Hogeschool Inholland, Alkmaar. Hij werkt sinds enkele jaren met studiemeister. “In het verleden stond ik wel eens opdrachten te behandelen voor studenten die hun huiswerk niet gemaakt hadden. Nu stel ik na een week gewoon de antwoorden open. Ik bespreek alleen nog die opgaven waar studenten vragen over stellen. Zo houd ik tijd over voor verdiepingsstof.”
Hoger abstractieniveau
Prettig gevolg van deze werkwijze is dat Tuin bij tentamens niet meer hoeft te checken of studenten de ‘kunstjes’ kennen, “want dat weet ik al. Ik kan nu op een hoger abstractieniveau toetsen, kijken of ze de stof écht begrijpen.”
Prettiger leren uit boek
“Nadeel vind ik wel dat alle lesstof digitaal is. En ook deze generatie studenten vindt het nog steeds prettiger om te leren uit een boek. Gelukkig hebben deze studenten de mogelijkheid om een reader bij te bestellen.”
Helpdesk
“Overigens is de helpdesk van studiemeister ook heel goed. De ontwikkelaars denken graag mee, ze reageren snel. En zowel docenten als studenten worden regelmatig bevraagd naar hun mening.”
Om je goed te kunnen helpen hebben we de volgende gegevens nodig:
Om je goed te kunnen helpen hebben we de volgende gegevens nodig:
Om je goed te kunnen helpen hebben we de volgende gegevens nodig:
Om je goed te kunnen helpen hebben we de volgende gegevens nodig: