Je wilt uitgedaagd worden om na te denken over nieuwe ontwikkelingen die van invloed zijn op de bedrijfsvoering van een organisatie. Wie doet wat? Wie kan aan de functie-eisen voldoen? Wie heeft beslissingsbevoegdheid? Hoe vaak overleg je met elkaar? Hoe wordt informatie bewaard? Wie communiceert met wie? Staan we voor een tijdperk waarin bedrijfskunde deels in een nieuwe jas gestoken moet worden? Met het boek Organiseren en managen leer je een eigen visie op al deze zaken te ontwikkelen.
De laatste jaren denken steeds meer mensen anders over hoe je een organisatie opzet en laat draaien. De uitbraak van de pandemie in 2020 heeft deze ontwikkeling versterkt. Omdat nieuwe ontwikkelingen zoals disruptieve innovatie, digitale transformatie en big data zo snel gaan en zoveel impact hebben, moeten ze wel worden meegenomen in een organisatieanalyse. Via het 7S-model van McKinsey leer je organisaties als een samenhangend geheel te zien en betekenis te geven aan organisatieverschijnselen in de praktijk. Het boek biedt heldere uitleg aan de hand van veel verschillende praktische voorbeelden en cases.
Je leert het met Organiseren en managen.
Om je goed te kunnen helpen hebben we de volgende gegevens nodig:
Om je goed te kunnen helpen hebben we de volgende gegevens nodig:
Om je goed te kunnen helpen hebben we de volgende gegevens nodig:
Om je goed te kunnen helpen hebben we de volgende gegevens nodig: