Veelgestelde vragen

Consumentengedrag

ISBN: 9789001298630

Begrijp de klant: het is de basis voor succesvolle marketing!

Als toekomstig marketeer is het belangrijk om je te kunnen verplaatsen in de voornaamste drijfveren van consumenten. Consumentengedrag biedt je inzicht in het gedrag van de consument en de invloed van zijn (online) omgeving. Daarmee helpt het je om gefundeerde beslissingen te nemen in je toekomstige baan als marketeer. De wisselwerkingen tussen marketing, de omgeving, de consument en het gedrag van de consument komen uitgebreid aan bod. Consumentengedrag start met een duidelijk schema waarin deze interactie tussen consument, omgeving en marketingaanbod is weergegeven.

Consumentengedrag geeft antwoord op belangrijke vragen als;

  • Welke rol heeft consumentengedrag binnen het marketingvakgebied?
  • Wat is de rol van de omgeving op consumentengedrag?
  • Welke rol speelt cultuur bij consumentengedrag?
  • Welke rol spelen persoonlijkheid, waarden en lifestyle bij consumentengedrag?
  • Welke factoren spelen mee bij aankoopbeslissingen van consumenten?

In Consumentengedrag is er ook veel aandacht voor circulariteit en duurzaam consumentengedrag, zowel vanuit het perspectief van de consument als van de maatschappij en bedrijven.
Daarnaast komen de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van (online) koopgedrag en social media uitgebreid aan bod. Ook zijn er veel aansprekende praktijkvoorbeelden van bekende merken zoals Starbucks, Hello Fresh en McDonalds. Daarnaast is er veel aandacht voor onbewust consumentengedrag. Tot slot worden twee handige tools aangereikt om consumentengedrag te analyseren.

In Consumentengedrag is ook veel aandacht voor circulariteit en duurzaam consumentengedrag, zowel vanuit het perspectief van de consument als van de maatschappij en het bedrijfsleven.

Daarnaast komen de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van (online) koopgedrag en social media uitgebreid aan bod. Ook zijn er veel aansprekende praktijkvoorbeelden van bekende merken zoals Starbucks, Hello Fresh en McDonald’s. Bovendien is er veel aandacht voor onbewust consumentengedrag. Tot slot worden twee handige tools aangereikt om consumentengedrag te analyseren.

Kortom, Consumentengedrag biedt heel praktische handvatten voor jou als toekomstig marketingprofessional!

Belangrijke onderwerpen:Consumentengedrag, marketing, omgevingsfactoren, cultuur, behoeften, waarden, lifestyle, social media, perceptie, duurzaamheid, customer journey.

Onjuiste informatie?

Om je goed te kunnen helpen hebben we de volgende gegevens nodig:

Wij hebben je bericht in goede orde ontvangen!

Contactformulier

Om je goed te kunnen helpen hebben we de volgende gegevens nodig:

Verkeerde
code ingevuld

Om je goed te kunnen helpen hebben we de volgende gegevens nodig:

Fout ontdekt?

Om je goed te kunnen helpen hebben we de volgende gegevens nodig: